Uppsatser och IKEA

Så, då har jag lämnat in mina två första uppsatser! En i Managing People and Organisations där jag skrev om Managing Individuals och hur saker och ting fungerar i det post-byråkratiska samhället... Låter lagom attraktivt, va? ;-) Men jo, det är kul! Skrev om olika typer av "förmåner" som har dykt upp och deras för- och nackdelar. Till exempel som det här med att arbeta hemifrån. Jättebra, tycker många - men det gäller att man kan disciplinera sig själv till att verkligen göra det också och inte liksom hamna framför TVn i soffan och "jobba hemifrån". Skrev även en uppsats inom valfritt ämne som är relaterat till Australiens miljö och natur i ämnet Academic English - då skrev jag om hajattacker där jag utgick från att vi som människor är "onödigt rädda för hajarna". De framställs ju ofta som blodtörstiga bestar som alltid är ute efter att attackera och döda människor, men njae... Sedan 1791 tror jag det var så har det bara skett runt 800 attacker varav ungefär 200 av dessa har dödat människan. Det är inte så tokvanligt med attacker alltså. Och nej, bara för att vi plaskar runt i vattnet så kommer vi inte att dö. Hajarna attackerar inte "bara för att". Punkt. Denna vecka är annars alldeles galet tung med både individuella- och grupparbeten till höger och vänster, men det går nog bra!
 
Idag drog jag iväg till IKEA en stund efter skolan. Åh, det var precis som hemma i Sverige. Det till och med luktade IKEA. Haha, fråga mig inte vad det betyder, men det kändes precis som hemma. Hela varuhuset var till och med uppbyggt som hemma!
 
Kom hem med en ny kudde, ett nytt påslakanset, en kaffepress, galgar, en förvaringsbox, ostskivor, lösgodis och tångkorn (typ finhackat sjögräs).
 
En av alla parker, här satt jag och skrev uppsats häromdagen
IKEA
Ketchup, lingonsylt och senap. Japp, IKEA...
Till och med svenska flaggan!
LÖRDAGSGODIS med bland annat Romerska bågar, skumsvampar, Polly och saltlakrits
200 g Marabouchoklad = 8.99 AUD * 6.5 = Närmare 60 kr. Jo, det är sant.
Åh, givetvis var jag tvungen att köpa lite godis...
 
1 Bengt:

skriven

Anar jag ett uns av hemlängtan? Skämt åsido - det är alltid roligt att läsa din blogg, även om uppdateringarna kommer allt glesare ;-)

Svar: Nej, inte hemlängtan, men kul att känna av lite Sverige-vibbar ändå! :-)
Maja Sundberg

Kommentera här: