Flytt

Bondi var fint och trevligt på många sätt, men jag kände att jag gärna ville ha mitt eget rum (speciellt under tentaperioderna - jag delade rum med en tjej och hade en annan tjej i rummet innanför vårt), sedan bor i princip alla som jag umgås med inne i stan/söder om den och jaa, jag gick och förälskade mig i en förort som heter Tempe, hittade ett singelrum och hej, här är jag!
 
H-e-r-r-e-g-u-u-u-u-u-d vad fint det är här i huset! Jag bor i en enplansvilla som jag delar med ett gäng. Har bara träffat en av dem idag, alla verkar arbeta massor och några är bortresta. Men ja, det här stället slår nog allt jag har sett hittills.
 
Varför?
 
1. Rummet är TOPPENFRÄSCHT jämfört med många andra ställen jag har sett. Jag slipper äntligen heltäckningsmatta (det måste ju vara bland det snuskigaste jag har varit med om...)!
2. Rummet är stort, ljust, heltäckande spegelgarderob på ena väggen, vilket gör att rummet ser ännu större ut
3. Tjejen som äger stället hade köpt en inflyttningspresent till mig - tvättmedel och toalettpapper. Visst, en liten sak, men jättesnällt i alla fall
4. Min säng är 180 cm bred. Jag har haft en på 90 eller eventuellt 100 cm länge nu, så hoppet till en dubbelsäng är underbart! Nya sängkläder (ja, hon hade köpt det nytt), täcke, kuddar... Nybäddad och fint!
5. Jag har både wifi och trådat nät. Det trådade går tydligen mycket snabbare, men wifit fungerar jättebra än så länge
6. Tjejen som äger stället hade ställt in en vas med en blommd, ett nytt doftljus nattduksbordet - mysfaktor!
7. Jättejättegarderoben rymmer allt och lite till. Jag har till och med kunnat hänga upp alla mina saker i färgordning
8. Tjejen skickade ett sms med info om alla som bor i huset, vad de heter och vad de arbetar med, hur de är som personer etc. Alla verkar jättegulliga!
9. Vi har städerska. När jag frågade om det kostade något extra svarade hon "Thanks for asking but no need. I prefer the house to be clean so I pay the cleaner" Åhåå!
10. Eget skrivbord med bra stol, där han som bodde här innan lämnade papperskorg och pennor, tejp, sudd och allt som man behöver
11. Bra mörkläggningsgardiner
 
Hej hus, jag älskar dig redan och vill aldrig flytta härifrån!
 
Bjuder på lite bilder:
Hej då, Bondi!
Ursäkta mig, men hur har jag lyckats samla ihop så här mycket? När jag kom hit hade jag de två svarta väskorna...
Mitt nya hus
Köket
Sovrummet
Sovrummet från en annan vinkel
Bra uppladdat inför tentaplugget
Superduperjättemysiga sängen
Skrivbordet
Ännu en annan vinkel från sovrummet. Hej!
 
1 Bengt:

skriven

Ser jättefint ut Maja! Lycka till! En fördel är också att vi får kortare väg från flygplatsen! ;-)

2 Anki:

skriven

Det ser så fräscht och fint ut! Ser ut som du har gjort ett bra byte! Längtar efter att få se allt med egna ögon!

3 lisette:

skriven

Är det i Australien som i USA att de inte har tavlor och gardiner?

Svar: Persienner är vanligare, men det finns både tavlor och gardiner lite överallt. Men inte på samma sätt som hemma, nej. :-)
Maja Sundberg

Kommentera här: